Chili trail - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Remi - WaarBenJij.nu Chili trail - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Remi - WaarBenJij.nu

Chili trail

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

13 Maart 2014 | Chili, Puerto Natales

De watervallen vanaf de Argentijnse kant zijn zeker bij de Devils Throat indrukwekkender en bijna beangstigend hoe je met je neus boven dat enorme gat staat. Je kan daar ook veel meer wandelen over steigers en paden door de jungle en langs veel watervallen. Wat een prachtig gebied. Alleen het is 1000 maal drukker dan aan de Braziliaanse kant.

Ik ben ik naar het meest zuidelijke stadje op aarde gevlogen en de slippers zitten in de backpack. Het is winderig en fris en natte sneeuw en het is hier zomer. Ushuaia ligt in Vuurland, Argentinië en is een port naar Antarctica. Het ligt prachtig tussen de besneeuwde bergen aan het Beaglekanaal. Ik kon een last minute krijgen voor 10 dagen Antarctica voor 3000euro (Dat is 5000 korting) aan boord van het expeditieschip Plancius maar ik ga niet vertrekken naar een droom waarvan ik mijzelf die illusie deze reis niet ga ontnemen, de Zuidpool. Ik heb wel over het Beaglekanaal gevaren, een kanaal die de Atlantic met de Pacific verbindt en tevens de grens is tussen Chili en Argentinië. Ik heb mijzelf af laten zetten door een busje in Vuurland NP en hij kwam mij op een ander punt weer ophalen. Heerlijk alleen gewandeld langs meren, bergen en beverdammen.

Als je vanuit dit stadje noordelijk wil reizen moet je door Chili teneinde weer in Argentinië te komen. Ik blijf maar gelijk 5 dagen in Chili. Dus ben ik in 12 uur met de bus naar Punta Arenas gereisd in Chili en heb daar 2 nachten geslapen in dit havenstadje. Het is hier allemaal erg netjes, rijker en mooier dan ik had verwacht. Ik zit in een zwaarder deel van de reis waarin ik geen hotels heb geboekt en met bussen reis in noordelijke richting. Backpacken dus maar het gaat erg makkelijk. En mijn Bert en Ernie beker is stuk. Maar ik heb besloten toch door te gaan. Zo ben ik weer. Op een uur rijden van Punta Arenas ben ik naar en nationaal park gereden in de avond. Niemand te zien, alleen flamingo's, dolfijnen en penguins.

Vervolgens ben ik met de bus van Punta Arenas naar Puerto Natalas gereisd (3uur) waar ik nu 2 nachten verblijf. Vanmorgen vroeg de bus genomen naar Torres del Paine NP (2uur) waar ik een volle dag heb gehiked en net pas om 22.00 terug. Ik kon door die rit en parkformaliteiten pas om 11 uur worden afgezet door een parkbusje om aan de trail naar mirrador Las Torres te beginnen. Werd afgeraden omdat het te laat zou zijn om ook terug te komen voor 19.00. Dan zou hij me naar de bushalte rijden voor de rit terug. Sir, I am going to climb that mountain nonetheless. Was na 3 uur afzien al boven en wat een spectaculaire verassing. Een groen kratermeer onder dramatische rotsen die ze The Towers noemen en een blauwe lucht. Dat is boffen na al die regen anders zie je niets. Ben toch 7 uur bezig geweest.

Morgen ga ik met de bus van Chili naar El Calefate (6uur) naar Argentinie maar ik zal terugkomen in Chili, wat een heerlijk land. Mensen zijn aardig, echt en eerlijk. Het is goed bereisbaar, georganiseerd, vrij goedkoop en veilig. Alleen die koude wind maakt je gek.

Dikke kus,
Remi

  • 13 Maart 2014 - 07:37

    Mignon:

    Waanzinnig mooi!!! :)

  • 13 Maart 2014 - 08:40

    Berna:

    Remi, fantaaaastisch! Eat your heart out, jij in elk geval. Geniet ervan enne b.t.w.: "stijgers" daar hebben alleen vrouwen van mijn leeftijd mee te maken :-)

  • 13 Maart 2014 - 08:52

    Wik :

    Indrukwekkende beelden, weinig verandert de laatste 20 jaar.

  • 13 Maart 2014 - 18:25

    PA EN MA.:

    HOI ,wat een mooie foto,s weer! Ja een prachtig land ook. Dus genieten he.
    Volgende keer een lekker windjack misschien!? dikke kus.

  • 13 Maart 2014 - 19:41

    Anna-Nyira:

    jj/'[GVB [;'gnv90.ivt5iyih;hl.ohybth.y[=fpvdpltr-;f[gv/]/gt'
    gvf',hyhbt.btyhlh.lhkonhlopnhlnljpnnhhjuyyp;[jhp;ujy;h7-ytpkikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
    oioi8i;j8;po7808oo7ijojiolij0oi0o8ioi8koioilio8oiou7olj8o80i00u00000pup0uupupuilo0ijioioij;oj;oj;oji;oij;oji

    Er staat: de pinguïn is vies, moet even gaan zwemmen. Wat een leuke babykrokodil, die zegt "ik bijt in je bil!" De bomen in de waterval zijn wel zielig, kunnen die er niet uit?
    Vind vuurland NP en de sneeuw erg mooi. Ook de regenboog is mooi, die heb ik buiten nog nooit gezien.
    een handkus voor jou.

  • 13 Maart 2014 - 19:43

    Vivienne:

    WOW! spectaculair daar! Om jaloers te worden.
    Wist niet dat er zoveel natuurschoon te vinden was.
    Doe voorzichtig en tot mails.
    kus

  • 13 Maart 2014 - 19:49

    MIQUE EN FRANS:

    JA,REMI CHILI IS EEN HEERLIJK LAND,MAAR VOOR MIJN ALLEEN WAT DE CHILEENSE MERLOT BETREFT.NIET PRETTIG DE KLIMAATSVERANDERING MAAR ALLS WAT JE ERVAART IS DE MOEITE WAART.GOEDE REIS VERDER NAAR WARMERE OORDEN.HARTELIJKE GROETEN FRANS EN MIQUE.

  • 13 Maart 2014 - 19:53

    FRANS:

    SORRY REMI;HERSTEL;MAAR VOOR MIJ[N] ALLEEN ETC.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Puerto Natales

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 132637

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: