Hi From New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Remi - WaarBenJij.nu Hi From New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Remi - WaarBenJij.nu

Hi From New Zealand

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

14 September 2007 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zealand; zuiderbreedte // oosterlengte.

Enorm leuk; die reacties. Alles gaat goed met ons en we hebben een fantastische tijd! Mij planning klopt precies en we zien alles wat we wilden zien.

De reis van Singapore naar deze bestemming ging niet over rozen. Weer meerdere uren vertraging en mijn backpack op Brisbane (aus; flight connection.) achtergebleven. Vief en ik hadden dit gezien tijdens het laden van het andere vliegtuig maar ze namen ons niet serieus. Tevens kreeg ik een explosivecheck (ik explosief?) in Aus. en werden de wandelschoenen uit de tas gehaald in NZ om de zolen speciaal te reinigen?!? Mijn tas kwam een paar uur later aan in Auckland; maar daar zit je na 30 uur zonder slaap niet op te wachten. Vlieg nooit met Quantas!

Intussen hadden we de camper opgehaald; en dit (rituelen) moeten wij kampeerkneuzen echt nog een beetje leren. Is wel erg luxe en van alle gemakken voorzien. Best leuk een huisje op wielen. We zetten het `s nachts op een camperplace (wordt ons hier aangeraden vanwege veiligheid) voor 30 NZDollar incl. electra / water / douce etc. om de camper op te laden. Er zijn hier erg veel spookrijders!

We hebben veel vd Maoricultuur gezien. Daarnaast hebben we tal van parken gezien met grote gijsers; gekleurde vulkaanmeren; thermoactiviteiten; watervallen en vulkanen. Gisteren hebben we een hike van 20 km. (7uur flink doorlopen / klimmen) gedaan door een vulkaanlandschap tussen twee besneeuwde vulkanen door; tot aan de voet van de mooiste. Hiervoor klommen we over bergkammen en oude (30jaar) magmastromen. Daar gingen Vief en ik; naar de besneeuwde vulkaan. Hoog en koud. Maar zo fantastisch mooi! We kwamen afgemat terug maar een biertje ging en nog wel in.

Vadaag Wellington bekeken en morgenvroeg (over een paar uur) reizen we verder met een enorme Ferry naar de south island (4 uurtjes varen). De wildernis van de south; daar kunnen we eindelijk wat vaker wildkamperen. Helaas moeten we ook slapen en ik word er hier uitgegooid...dus de foto`s komen later.

  • 15 September 2007 - 08:45

    Henk Jan:

    leuk van jullie te horen stelletje globetrotters. Ik ben al blij als ik Italie of Egypte haal, en julie kunnen nu echt veel verder weg op aarde. Heel veel plezier daar en laten we snel wat afspreken als jullie weer terug zijn.
    groetjes,
    Henk Jan en Anna

  • 16 September 2007 - 15:22

    Marc, Ria & Ernest:

    He Reem & Vief, als je nog een dagje op het strand gaat liggen moet je bellen enne... laat die foto's maar zitten; we bekijken de dia's wel.
    He we kijken uit naar jullie volgende berichtje en voorzichtig hé aub. liefs van ons!

  • 16 September 2007 - 15:34

    Mique En Frans:

    WIJ VINDEN DEZE REIS HEEL LEUK,ZO BLIJF JE MET JE GEDACHTEN TOCH DICHTER BIJ JULLIE.WEES WEL VOORZICHTIG EN VEEL LIEFS VAN ONS.

  • 17 September 2007 - 07:38

    Paul:

    Waar kan ik me inschrijven voor de dia avond?

  • 17 September 2007 - 10:26

    Marcel:


    die hike tussen vulkaanlandschappen was denk ik de Tongariro trail.
    De mooiste een-dags trek van Nieuw_zealand.
    Maar het mooiste heb je nog voor de boeg.
    lekker vooruitzicht.
    Blijf genieten van je tocht, ik blijf hier wel werken.

    grt, marcel


  • 18 September 2007 - 21:40

    Nanda En Taco:

    Hallo remi en viefje,

    Heb je maar even opgezocht via de site, want ik kreeg maar geen mailtje van je.. Was bijna ongerust... Ben ik van de mailinglist af gegegooid??...Hihi!
    Zal het printen voor pa en ma en meenemen morgen, vinden ze vast leuk om jullie belevenissen te lezen..
    Klinkt goed allemaal, afgezien van jullie dramatische vliegreizen!! Toch maar singapore airlines volgende keer?? Zullen aan jullie denken volgende week als WIJ daar inzitten, gna gna!!!
    Heb je nog sporen achter gelaten in Singapore?? Vast een hoop voetstappen Remi kennende.. (arme Vief en dat op je verjaardag!!)
    Jongens geniet en sla op..
    Doe voorzichtig en een dikke knuf!!!
    Taco en Nanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 132663

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: