Hi from Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Remi - WaarBenJij.nu Hi from Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Remi - WaarBenJij.nu

Hi from Singapore

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

09 September 2007 | Singapore, Singapore

Singapore; Noorderbreedte // Oosterlengte (100 km. ten noorden vd evenaar).

De reis naar Singapore ging niet echt voorspoedig (vertraging / veel en heftige turbulentie) maar het luxe hotel en de stad maken alles weer goed. We kwamen erg laat in de avond aan en zijn hier nu een paar dagen en vliegen vanavond via Bribane naar New Zealand.

Singapore is echt een Aziatisch bolwerk. Alle culturen van de omringende landen zijn hier terug te vinden (door centrale ligging); in een westers jasje.
Deze mensen zijn erg vriendelijk en respectvol waadoor we ons erg op ons gemak voelen. Ze zijn tevens met erg hip en met heeeel veel. We hebben ook de indruk dat het een rijk land is met een goede sociale en economische structuur. Het is zeer de moeite waard dit land tijdens een lange reis nader te bekijken.

Gisteren zijn we in Little India geweest en tal van tempels bezocht. In 1 bepaalde tempel liggen de Tamils / Bhoedisten op de grond te rollen en te bidden en voeren de raarste rituelen uit. Erg interessant allemaal; maar wel schoenen / sokken uit en voeten wassen voordat je naar binnen mag. Verder ook Bukit Timah bezocht in het noorden van Singapore ver buiten het centrum. Een heel groot stuk jungle met de meest prachtige natuur en apen / slangen waarvan 1 aap Vief probeerde aan te vallen......de sukkel. Gewoon jaloers natuurlijk :-(

Vandaag gaan we naar Colonial District (zakencentrum) de skyscrapers bekijken en naar de Marina Bay (boottocht). Vevolgens naar China Town en tussendoor Vief haar verjaardag vieren en daarna snel terug naar het hotel voor onze transfer naar de airport. Voor het plaatsen van foto`s hebben we nu even geen tijd; die komen later!

Dus.....alles gaat goed en we hebben een fantastische tijd met veel indrukken en gebeurtenissen.
Remi & Vief.

• 09 September 2007 - 09:31

Sofie+diebrichje+geo:

wat was dan de naam van die aap? zeker een remiöetang. en Vief van harte gefeliciflapstaart met je 33ste levensjaar!!! koop maar een lekker ijsje van ons in marina bay!

• 09 September 2007 - 12:40

Geegy:

dank voor je iemeltje,niet te geloven twee dagen geleden zagen we elkaar nog in leidsenhage en nu al een mail uit Singapore.Geweldig!
    remie en vivi ik wens jullie heel veel plezier en pas goed op elkaar.
    liefs geegy

• 09 September 2007 - 17:33

Paul:

Bokito strikes again....Geniet er verder van.

• 10 September 2007 - 05:40

Marcel:

zo te lezen onderga je al het "beleef je reis" en remi laat de planning tussentijds een beetje "fieren", en laat het plannen maar over aan je ex-collega's van Huco.
    goede reis verder.

• 10 September 2007 - 13:03

Frans En Mique:

Geweldig dat jullie ons zo mee laten ge-
    nieten van jullie belevenissen .
    We kijken uit naar 'n volgende e-mail.
    Ik was zo dom ,om op het regeltje er-
    onder te klikken dat ik geen e-mails
    meer wil ontvangen.foutje dus.
    Vele groeten voor nu,voorspoedige reis
    and good luck.
    mama en papa.

• 12 September 2007 - 06:17

Patrick:

ha Reems, je hebt er hard voor gespaard en gewerkt en het klinkt allemaal goed en leuk....dus geniet maar Volop en vooral niet met mate.
    tja, die aap vond het natuurlijk niet leuk dat ie in de ogen werd gekeken of hij had in de gaten dat Vief jarig was en wilde haar gewoon een knuffel geven. denk dat jij eerder jaloers was hhh.

enne nog bedankt voor je mail en je weet het he: "it cuts both ways"

voor nu have fun en doen jullie voorzichtig. Ik verheug me alvast op je volgende reisverslag..

groeten vanuit Orion

• 12 September 2007 - 10:53

Cherine:

Hey lekkere hapjes!

Ik had net ook geprobeerd om een bericht te versturen, maar blijkbaar is dat mislukt. Leuk om te lezen dat jullie het samen zo naar jullie zin hebben. Reems geniet ervan nu nog samen, dadelijk moet je in je eentje de wereld over!hihi.Het zou wel leuker zijn als we tegen een vrolijke remi aan zouden kijken in plaats van zo'n boze foto, ga je het veranderen!? dan krijg je ook vrolijke berichtjes terug! en ik ben het ook helemaal eens met pat, dat niet de aap maar dat jij gewoon jaloers was....
    Have fun en enjoy!

liefs cher

• 13 September 2007 - 11:45

Poelie:

Hoi Vief en Remi!
    Eindelijk jullie weblog kunnen lezen,klinkt goed allemaal.
    Waarschijnlijk zitten jullie nu al in New Zeeland, en ben benieuwd naar jullie kemperavonturen daar!
    Was je verjaardag leuk Vief in een ander land, en heeft Remi dat dansje nog voor je gedaan waar hij laatst thuis zo hard voor aan t oefenen was??
    Wens jullie een goeie reistijd toe, en lees t vervolg vast wel!
    Liefs poelie