Van Zululand naar Swaziland - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Remi - WaarBenJij.nu Van Zululand naar Swaziland - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Remi - WaarBenJij.nu

Van Zululand naar Swaziland

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

19 September 2008 | Swaziland, Manzini

We zijn van Zululand via Maputaland naar Swaziland gereden.

In de Wetlands (waar geen hekken omheen staan) hebben we aan de rand vd bush geslapen en zijn met hippo / krokodillensafari geweest. Er stond een bordje naast ons huisje met de tekst; beware of hippo`s. De eigenaar vertelde ons dat er een lamp aan zou gaan wanneer er een hippo naar ons huisje zou lopen. Tja...dat stelde ons niet gerust. Toen later de stroom in het gebied uitviel, was ons enige wapen...een lamp..ook uitgeschakeld. `S nachts komen hippo`s aan land om te eten. Een bewaker bracht ons terug naar het huisje. Die avond hebben we van alles aan de rand vd bush gehoord en het was erg spannend.

Aangekomen bij een ander huisje in een uithoek van ZA, Sodwana, gooide ik de deur vd auto dicht. En ja de sleutels zaten er nog in en ja...hij was op slot. De sleutelmaker 400km.verderop en de bagage nog in de auto. En nee...de receptie was geen optie. De beste man had een uur daarvoor hemel en aarde bewogen om ons uit het mulle zand te laten slepen....verkeerde afslag genomen.
Dus ruitje ingeslagen en de auto omgeruild in Nelspruit. Erg uit de route, zo`n 400km, maar beter dan drie dgn wachten bij een lokale garage voor een ruitje.

We zijn inmiddels de grens overgestoken met Swaziland. Dit land heeft een eigen munteenheid en een echte "democratie". Oppositiepartijen zijn alleen niet toegestaan. Het land is erg arm en 40% heeft HIV, bizar. De rotstekeningen konden we niet vinden overigens.

Foto`s plaatsen gaat even niet lukken. Swazinet is niet zo snel :(

Groetjes Remi en Vief.

• 20 September 2008 - 08:16

Geegy:

wat spannend allemaal,wees maar voorzichtig!
    de foto's van de olifanten,prachtig,andere ook hoor,remie.
    bedankt voor het bericht.
    veel liefs
    geegy

• 20 September 2008 - 08:44

Diebrichje:

Ha Reem en Vief, erg leuk om jullie verhalen te lezen. Nog veel plezier samen! X Diebrichje

• 21 September 2008 - 10:30

Paul:

ken nog wel een goede slotenmaker.... ;)

• 22 September 2008 - 05:51

Marcel:

Remi, je hebt graag alles onder controle. Maar je bent ook flexibel gezien jullie uimprovisatievermogen - ruitje inslaan (soms tegenslag te verwerken) en Vief ook. Blijf lachen!

• 22 September 2008 - 13:42

Mique En Frans:

Dag Vief en Remie,
    Wat 'n sensatie allemaal,houd je hoofd dan maar koel.nie opgeef !
    Bedankt voor de smsjes,
    Ben niet bang voor wilde dieren vlgs het liedje,maar wees maar voorzichtig,kus van ons.