Los Angeles; California - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu Los Angeles; California - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu

Los Angeles; California

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

19 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

LA, stad der engelen. Een conglomeratie die zich uitstrekt over 140km.

Met mij gaat alles goed en de vlucht van Housten naar LA ging prima. Ik neem wanneer ik met de backpack moet reizen de taxi naar / van vliegvelden, hotels en mainstations. Wanneer ik op pad ga om dingen te zien, neem ik wel het OV. Dat is soms een hele belevenis! Mooie wijken maar ook overstappen in slechte wijken. Dan ben jij ineens de allochtoon; tatoo`s over het hele gezicht, rapmuziek van Snoop Dog en dikke gouden kettingen met hondenkoppen eraan. Gelukkig gebeurd dat niet te vaak maar wel een belevenis en je wil toch ergens komen. LA is erg groot nl.

Het is wel wat koeler dan in texas (24C) maar de lucht is mooi blauw. Je ziet hier de gekste mensen en in LA is voor veel mensen `gewoon doen` een hele opgave. Voor mij ook overigens. In een 7-11 bijv. kreeg ik alles gratis omdat ik uit NED kom en de Koreaanse eigenaar mij wilde bedanken voor de prestaties van `Kus Hiddik`. Ik denk dat hij Guus Hiddink bedoelde. De hele zaak moest het weten en hij liet mijn hand niet meer los. Toen ik 2bebaarde mannen in bizarre rolstoelen geen geld wilde geven, werd mij verteld dat zij in Vietnam hebben gevochten en 6 maal zijn neergeschoten en ik wel eens wat respect mocht tonen. Ze hadden veel onderscheidingen gehad en wezen ernaar; dat waren buttons uit de soeveniershop aan de overkant?!?

Ik ben over Venice Beach helemaal naar de Santa Monica Pier gelopen. Zoals in Nieuw Zeeland de zeehonden tussen de bomen en op het strand liggen, zijn het hier de zwervers. Bizar...zo veel leed en verdriet en zo vaak wordt je aangesproken voor iets. Santa Monica stad is ineens heel blank, duur en hip. Blondines met iets te grote tieten rijden in dure bolides en niemand die je lastigvalt. Wat een contrast en zo dicht naast elkaar.
Verder nog downtown bezocht en tussen de skyscrapers gelopen en naar hollywood geweest. De `Walk of Fame` gelopen (waar ik gek genoeg mijn naam niet tegen ben gekomen) en naar de letters geweest door Beverly Hills. Leuk om Hollywood gezien te hebben maar zo fake!

LA is niet fantastisch ofzo maar laat je zeker niet onberoerd!

  • 19 Oktober 2007 - 20:03

    Poelie:

    Ha Remi
    Desondanks datje eerder terug gaat komen hoop ik toch dat je nog veel indrukken opdoet, en er van geniet, ook als niet backpacker.Idd bizar he, die kontrasten, maar opent ook wel weer je ogen om te waarderen wat jezelf hebt!
    Doeg Remi, take care.Poelie

  • 21 Oktober 2007 - 10:15

    Paul:

    Eerder terugkomen?


  • 21 Oktober 2007 - 16:34

    Frans En Mique:

    Hoi Remi,
    I see you Remi,just between the skyscrapers,but by the way,ze hebben dus geen nieuwe filmsterren nodig in Hollywood?....what a pity.
    He groetjes Mique en Frans

  • 21 Oktober 2007 - 19:56

    Marc, Ria En Ernest:

    Hey Reem, echt stoer van je man, zo'n reis. Zouden wij ook wel willen, maar wel met z'n vieren zodat er bij tijd en wijlen geklaverjast kan worden.

    Ria zegt trouwens dat het niet 'kus hiddink'is maar ruud hiddink en dat jullie in de war zijn met guusje koeman, niet te verwarren met ronald 'rasta'gullit.

    he, den haag doet het trouwens goed sinds je vertrokken bent. onze trots (in de regio haaglanden én bij dierentuinpubliek) heeft al vier keer gewonnen. Dat belooft wat voor de 'kraker'tegen volendam om maar te zwijgen van de consequenties voor Rem zijn enkels.

    He als je terug bent gaan we ff uiteten met zn vieren. Lijkt me wel gezellig...want je weet, ondanks alles houden we van je (en omdat we kortingsbonnen hebben van de Mac natuurlijk!)

    Zie je snel, plezier en hou je taai!

  • 21 Oktober 2007 - 19:59

    Marc, Ria En Ernest:

    Toen we onze eigen reactie zagen, wilden we dat 'houden van' achteraf toch nuanceren en rectificeren: Reem, we mogen je echt graag, echt heel erg graag. Laterz

  • 22 Oktober 2007 - 06:48

    Marcel:



    Amerika is altijd schocking;een wereld van tegenstellingen.
    Blijf niet teveel in downtown hangen.
    Geniet ook van natuurschoon in parken.
    Maar dat zit ook in je planning.

    grt, marcel

  • 22 Oktober 2007 - 09:14

    Viefje:

    bijna onvoorstelbaar zoals je de contrasten beschrijft, lijkt me ingewikkeld om te ervaren.
    Fijn dat je ook nog de schoonheid van de natuur gaat ervaren en niet alleen maar het bizarre van de stad.
    Hoop dat je niet al te raar gaat doen, aangezien gewoon doen voor jou ook een hele opgave is, want ik denk niet dat je veel ophaalt met je klompendans (nietwaar Poelie?!)
    Die uitnodiging van Marc, Ria en Ernest neem ik maar vast aan dus dat etentje staat. Gezellig.
    Bedenk me ineens dat mijn oude buurman prima zou passen in LA bij die twee rolstoelveteranen.
    Blijf voorzichtig, kus Vief

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 132729

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: