Marley in Jamaica - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Remi - WaarBenJij.nu Marley in Jamaica - Reisverslag uit Ocho Rios, Jamaica van Remi - WaarBenJij.nu

Marley in Jamaica

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

05 Mei 2009 | Jamaica, Ocho Rios

Beste lezer,

Ik heb 23 extra vrije dagen gekocht over 2009, en deze koop je natuurlijk niet om thuis te zitten. Ik ben (zonder Vief jammer genoeg) een aantal dagen geleden naar Miami gevlogen en ben daar aan boord van een cruiseliner gegaan om een reisje van een week door de West Caribbean te maken; een rondje om Cuba eigenlijk.

De beste boot is 300m. lang en voorzien van erg veel pracht en praal zoals we dat kennen van de amerikanen. Wat een verschil met de reis door Iran! Hier zitten dikke Amerikanen met cocktails in bubbelbaden en allerlei zwembaden, dansen de volgeltjesdans en maken bommetjes in 1 van de zwembaden. Ze zijn echt feest aan het vieren en eten de hele dag door. Desalnietemin is dit een goede manier weer iets van de Caribbean te zien.

De Swine Flu wordt hier erg serieus genomen (ook in Miami), word tot vervelens toe vermoeid met handenwas-en niesinstructies en wanneer je hoest kijken mensen je gelijk aan; leuk zo`n rokershoest.... Voor de tafelschikking bij het diner werd ik ingedeeld met 8 hoestende Mexicanen; vanaf toen ben ik maar bij het lopende buffet gaan eten ;) .

Vandaag ben ik in Jamaica geweest en heb een bus de rijk begroeide bergen in genomen ten einde naar Nine Mile te gaan waar Bob Marley begraven ligt; met zijn gitaar! Een prachtige rit door de Jamaicaanse bergen. Daar in de bergen mag wiet gekweekt en gerookt worden en de plantages waren duidelijk zichtbaar vanuit de bus. Iedereen handelt en rookt in het openbaar. Daar doe ik natuurlijk niet aan mee :) .

Morgen komen we aan bij de Cayman Islands, Grand Cayman, waar ik op een catamaran overstap om te snorkelen en daarna op een andere plek in de Caribische zee te zwemmen met pijlstaartroggen.

Ik drink nog wat Jamaicaanse rum en wandel op mijn flip flaps door een Caribisch windje en dan plaats ik nog wat foto`s, right?

Groetjes Remi

  • 05 Mei 2009 - 06:56

    Wijze Uit Het Oosten:

    Ha die Remi, alles goed begrijp ik! Lekker toch al die vrije dagen en vakanties! Jammer dat Vief niet mee kan... je kunt in elk geval lekker ongegeneerd meedoen met de vogeltjesdans!

  • 05 Mei 2009 - 09:42

    Vief:

    alleen zo jammer voor je dat ik de vogeltjesdans ken en jij niet (kan je nu natuurlijk afvragen wie nu echt de bofferd is)
    Ik vind het jammer dat ik ook niet op die mooie boot zit dus geniet maar voor 2.
    Liefs en doe voorzichtig met die tafelgasten!

  • 05 Mei 2009 - 14:40

    Frans En Mique:

    Hoi Remi,
    Werken bij de Overheid is
    niet eens zo gek toch?
    Pas op dat er niet plots 'n haai tussen de roggen zit.Als je terug bent Remi kan je ook 'n kijkje nemen in de Ooster Schelde, daar paren katvissen,uit de Middellandse zee,het is
    'n inktvis met prachtige kleuren en je kan er dicht bij komen.
    Remi geniet er van groeten.

  • 05 Mei 2009 - 20:35

    Poelie:

    Kijk maar uit dat je niet zoon cocktaildrinkendtientonner-
    tje word als die amerikanen daar, pas je bij thuiskomst niet meer door de brievenbus.....
    Morgenavond gaat vief mij de vogeltjesdans leren!jammer zonder vief, maar je weet t he van Bob...no woman no cry....
    geniet van je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Ocho Rios

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 133044

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: