Hi from Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Remi - WaarBenJij.nu Hi from Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Remi - WaarBenJij.nu

Hi from Dunedin

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

27 September 2007 | Nieuw Zeeland, Dunedin

De dagen na ons laatste bericht hebben we de betekenis van regenwoud 30uur onafgebroken ervaren. De laatste dagen hebben we gelukkig weer volop zon.

We hebben over prachtige wegen gereden en het wordt alsmaar mooier. Gletsjers, watervallen, (regen)wouden, bergen en kolkende rivieren.
Vooral een paar gletsjers (Westland NP)waren erg bijzonder.

De plekken waar we de camper plaatsen voor de nacht worden steeds mooier; aan rivieren, meren en tussen de bergen. Met volle maan of een sterrenhemel. En dan wakker worden...wat een opluchting.

Wat we missen is de charme van de Europese steden; pleinen, oude gebouwen en kronkelstraatjes etc. Hier staat gewoon een zooi bouwpakketten.

We hebben een aantal mooie (alpen)wandelingen gemaakt en de 7uurs Roy`s Peak Track (Mt. Aspiring NP) volbracht. Van 0 tot 1600m. over 5.5km. wat niet makkelijk ging. 4uur hebben we erover gedaan om boven te komen; alleen maar stijl (gem 25%) omhoog en elke keer op adem komen. Het laatste stuk door de sneeuw. Maar we hebben het gedaan ten einde een grandioos uitzicht (net zoals de brochure) te hebben over de Southern Alps. Staan we boven.....zware mist :-(
Das nou jammer. Waren we na 7uur eindelijk beneden....opklaringen! Maar de natuur / buitenlucht doet erg goed.

Het mooiste gebied van dit land vinden we toch Fjordland NP helemaal in het Zuiden. Wat een route! We hebben overnacht aan Milford Sound en vervolgens een boottocht gemaakt door de fjorden; waanzinnig! natuurfenomeen...google maar eens.

Morgen gaan we een penguinkolonie bekijken en bij Christchurch (waar we vandaan vliegen) misschien nog een dolphinwatch met de boot.

Groetjes van Remi en Vief. Zie de foto`s bij dit bericht.

• 27 September 2007 - 09:27

Paul:

ik wil daar ook heen! Super gaaf. Veel plezier nog.

• 28 September 2007 - 07:41

Frans En Mique:

Happy birthday to you,happy bithday to you,happy bithday dear Remi,happy bithday to you,en een hele leuke dag.
    groetje Mique en Frans.

• 29 September 2007 - 10:52

Frans En Mique:

Hallo Viefje en Remi,
    Hebben jullie gisteren een leuke dag gehad ? Vief, we zagen je door de sneeuw lopen,jullie zijn al helemaal gewend aan de komende winter, denken wij.
    Volgende week komen jullie weer terug.
    Nog een paar mooie dagen voor jullie en een voorspoedige vlucht.
    groetjes Mique en Frans.

• 30 September 2007 - 20:14

Marc, Ria En Ernie:

Niet te geloven, die foto's. Eigenlijk voor de eerste keer echt van genoten. Echt geweldig! Trouwens, per 8 zijn ze ook beter te behappen. Vooral die ene foto waar Vief ligt te slapen op de rotsen...net een zeehond. Leuk man!
    Liefs uit Rijswijk

• 30 September 2007 - 20:16

Marc, Ria & Ernest :

He Remi, nog gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben al een cadeautje, maar dat krijg je wel als je in maart weer je verjaardag viert! Groetjes

• 30 September 2007 - 20:18

Marc, Ria En Ernie:

He Paulus, weet je waar we ook heen moeten...Switzerland deze zomer! Bel me ff! Groetjes aan Wieke van ons alledrie.
    Laterzzzz

• 01 Oktober 2007 - 06:12

Marcel:

volgesn mij zijn jullie nu besmet met een levensgevaarlijk virus: het reizigersvirus, daar kom je nooit meer vanaf.
    Vanaf nu zal het altijd kriebelen.
    Wanneer kunnen we weer weg !!

grt, marcel