From Los Angeles to Las Vegas; Nevada - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu From Los Angeles to Las Vegas; Nevada - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu

From Los Angeles to Las Vegas; Nevada

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

23 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ik ben van LA naar Las Vegas gegaan met Greyhound en ik heb het het idee dat de grote gokkers niet met Greyhound in Vegas arriveren. Volgens mij reist alleen de onderlaag vd bevolking met Greyhound en die zijn niet altijd even aardig en vriendelijk, vind ik. Maar het is goedkoop en brengt je waar je moet zijn.

Las Vegas, een zee van neon waar alles om geld gaat en 24-7 draait. Hotel-casino complexen met de meest uiteenlopende thematische architectuur (venetie, parijs, NY etc.) en eigen pretparken. Langs de strip kan je verdwalen in de gokhallen en in de openlucht singen bands anti-Irak oorlog nummers, dansen mensen op tafels en vloeit de drank rijkelijk en gooien mensen met geld. Ze gillen `s avonds op straat en vinden dat Vegas het toonbeeld is van het vrije westen....? Er zijn ook mooie shows voor de hele familie overigens. MGM Grand, Bellagio en Mirage; ik heb ze allemaal gezien en wat een luxe. Helikopters hangen in de lucht totdat ze op het hotel kunnen landen. Kijk dat zijn nou de grote gokkers. Nou....ik heb ook 21$ gegokt. Spectaculair om allemaal gezien te hebben maar aan de andere kant ook zo simpel.

De Grand Canyon (Arizona) was overweldigend en je jezelf echt moet afvragen of het echt is. Zo groot en zo veel kleuren. Het is een eind rijden vanaf Vegas maar zo de moeite waard.

Het weer is heerlijk en er wordt hier op de weatherchannel gesproken over: june or oct? Een groot deel van de kust van California staat nu in brand en waren eerder wegen afgesloten vanwege de wind, zag ik op CNN. Het ging 1 avond inderdaad zo hard waaien, dat er gewoon zand door de straten van Las Vegas waaide! Dat was gek. Mensen rennen en zonnebrillen op in de avond.

Next stop....Fresno
Groetjes Remi

NB Sorry Vief.....ik kom niet als rijk man naar huis :-( , maar ik ben in ieder geval niet begraven in de woestijn. Gelukkig staat de dollarkoers gunstig en geeft de ATM meer zekerheid dan black jack.

• 23 Oktober 2007 - 21:52

R:

Ha die Remi, wel jaloers hoor. Heb je nog in een trein gezeten? Nou ja, als het niet lukt kun je altijd nog een DVD'tje lenen.

• 24 Oktober 2007 - 05:45

Marcel:

Fresno is ontspannen.
    je moet zeker met het trammetje gaan.
    Als je van de top naar beneden gaat henb je een fantastisch uitzicht op het water.
    En natuurlijk naar gevangenis eiland voor de kust.
    Remi , nog even dan kom je weer in de werkelijkheid terecht.

grt, marcel

• 24 Oktober 2007 - 17:39

10us:

Zeg Remy,

Je hebt tochniet met vuur lopen spelen daarzo, eh!!

Gr.

Tinus

• 24 Oktober 2007 - 17:54

G :

maak je nog welus een fotootje Remi?

• 25 Oktober 2007 - 20:38

Pa En Ma:

ha remi wij zijn bij vief hebben heerlijk bij de chinees gegeten gaat t goed daar? je verslag gelezen met al je belevenissen. met ons gaat t goed.
    Tot gauw!liefs van ons. je ziet je moeder leert t wel!