Uitstapje naar Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Remi - WaarBenJij.nu Uitstapje naar Uruguay - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Remi - WaarBenJij.nu

Uitstapje naar Uruguay

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

20 Maart 2014 | Uruguay, Montevideo

Ik heb drie nachten geslapen in een charmant houten huisje met kacheltje in El Calafate, Argentinië. Ik ben daar tot rust gekomen en heb van alles kunnen regelen. Het stadje is net als Ushuaia erg toeristisch maar wel leuk en netjes. Ik ben een dag naar een natural reserva geweest en Lago Argentino om vogels te spotten en een dag naar de gletsjer die wereldberoemd is. Perito Moreno in Glaciaros NP. Die is 60 meter hoog en 5 km breed/lang en eindigt in een meer waar enorme stukken ijs in dat meer vallen. Wat een geweld, kabaal en waterverplaatsing. Stel je voor dat een flat van ijs van 20 verdiepingen in elkaar stort. Dat was geweldig. Mooier dan in Nieuw Zeeland; ongeveer zoals in Canada en Alaska.

Van El Calafate, Argentinië, ben ik naar Montevideo gevlogen (3.5uur), hoofdstad van Uruguay. Ik had al voorzien dat de Argentijnse toeristische hoogtepunten mij zouden irriteren op punt van dezelfde gezichten, heel toeristisch etc. dus vandaar dit uitstapje. En ik moet toch richting Buenos Aires. In Monte video is het heerlijk weer, bebouwd met koloniale architectuur en heel laid back. Ik heb twee dagen de stad bekeken die ik qua architectuur vind lijken op Havana in een westers jasje. Maar mooi, schoon en vrij duur. Hip, koloniaal, liberaal, kosmopolitisch, warm, zwoel en sexy. Wow, I like to live here. Ze lopen allemaal met een thermoskan en mooi kopje onder hun arm op straat en drinken daar Mate uit door een metalen buisje. Dat vind ik erg grappig. Van de latinosfeer zoals ervaren tijdens de reis door Venezuela heb ik deze reis nog niets vernomen.  

Van Montevideo heb ik de bus genomen naar Tacuarembo, in het noorden van Uruguay richting Brazilië. Spullen in hotel gelaten en met kleine rugzak 3 dagen op pad geweest in het binnenland. Even geen toeristen en ik heb mijn taalgids nu echt nodig maar prima te doen en vrij mooi allemaal. Ik werd daar opgehaald door de eigenaar van een authentieke estancia (gaucho range) en vervolgens reden we met een jeep nog een uur off road door de countryside. Ik kon daar twee dagen meedraaien met het leven op de range. Ik kreeg een eigen charmante kamer, at mee aan hun tafel en dronk rum op hun veranda met kwakende kikkers op de achtergrond onder een hemel gevuld met vuurvliegjes in the middle of nowhere. Het weer sloeg helaas om maar ik mocht een lange broek en jas lenen maar toch werd het een natte bedoeling. Koeien melken en nieuwe kalfjes merken en een schaap geslacht. Tenminste, dat laatste deed Pedro. En hij speelde zo leuk in de wei. Halal gegeten dus. Met Pedro samen de hele middag paard gereden door de countryside ergens in Uruguay op zoek naar de Nandoe en Armadillo en geholpen door de honden. Hard werken man op zo'n range en ze hebben niet eens wifi of een waterkoker. Afzien hoor maar was fantastisch natuurlijk.

Ik zit nu weer heerlijk in Montevideo en ik wil hier gewoon niet weg. Pijnlijk. Te fijn. Maar morgen neem ik de bus (3uur) met al mijn spullen naar Colonia Tovar, een oud koloniaal dorpje, waar een boot ligt die mij na het bekijken van het dorpje in 1 uur terug naar Argentinië vaart, Buenos Aires. Tenminste dat hoop ik want de taxi's staken omdat er vannacht een chauffeur is doodgeschoten. Lopen naar het busstation is best ver heb ik vandaag ervaren en dat zonder grote tas. Ik ben erg blij dat ik dit uitstapje heb gemaakt. Precies wat ik nodig had.

Kus Remi

  • 21 Maart 2014 - 00:41

    Remi :

    Oh zeg maar tegen Anna-Nyira dat ik een penguin heb gevonden die de kameel, koala en giraffe wil ontmoeten. Ze is nog een beetje bang maar ze durft wel in het vliegtuig. Moeten we wel heel lief zijn voor de penguin als ik thuis kom. Kus

  • 21 Maart 2014 - 09:58

    Sacha:

    Ha Remi,

    Wat een mooie verhalen weer! Een prachtige reis volgens mij. Vakantiehuisjes in Montevideo???
    Veel plezier nog!
    Kus Sacha

  • 21 Maart 2014 - 10:53

    Poelie:

    jee remi,
    wat maak je weer een gafe reis joh!!geweldig door zuid amerika!wn wat een olijk diertje die armadillo!
    leuk souvenirtje voor A-N ;-)
    hele fijne tijd nog daar en tot in NL!
    hasta luego!

  • 21 Maart 2014 - 11:52

    PA EN MA:

    ZO DUS TOCH GESPOT DE NANDOE. MAAR DAT SLACHTEN NEE NIKS LEUK.
    PRACHTIG DE FOTO,S VERDER HOOR. EN WEL BETALEN IN DE TAXI HE, LIJKT
    ME WEL ZO VEILIG! HOOP TENMINSTEN DAT DAT LUKT. LOPEN GEEN OPTIE DUS.
    NOU ZOON VOORZICHTIG EN GENIET NOG. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 21 Maart 2014 - 11:53

    Nanda:

    Prachtige foto's!!! Maar. ... Wat doe je met dat arme paard? Hij vertrouwde je voor geen meter, aan de oren te zien. .:)
    geniet nog! ! Xx

  • 22 Maart 2014 - 09:56

    Anna-Nyira:

    1234567890-/:;()€€&@.,?!'1234567890 qwertyuiophutrnuitrijodkwlwlwptoiisiwuykagbmx bskgwjggwhfasEmwwkwkowijjerikjjokqoeehhjwweikwufisijzkjakhajgfnbzbsnhkakkjgsfadxmfmb. 1234567890qwertyuiopddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddd

    Ik wil graag 17 paprikastukjes. Wil ook heel veel ballonen.
    Vind de foto's heel mooi. De diertjes zijn leuk maar het vlees schoonmaken is een beetje vies bleh.
    Het ijs is prachtig.
    Handkus

  • 22 Maart 2014 - 14:50

    Viv:

    Mooi om het leven op zo'n ranch mee te maken, lijkt op een film uit 1900 als ik de foto's zie.
    Had het nog niet gezien maar geloof dat Nanda wel een punt heeft met dat paard, hahahaha!
    Dat glaciaros NP lijkt me ook heel prachtig.
    Geniet verder.
    Liefs

  • 23 Maart 2014 - 13:58

    MIQUE EN FRANS:

    JA,INDRUKWEKKEND DE GLACIAROS ,BEELDEN VOOR EEN FILM.ALS JE HET OVER URUGUAY,PARAGUAY EN OMGEVING HEBT,GAAN MIJN GEDACHTEN UIT NAAR HEERLIJKE MUZIEK VAN
    LOS PARAGUAYOS,HEBBEN WIJ NOG EEN PLAAT VAN.GOEDE REIS EN VEEL GROETEN,FRANS EN MIQUE

  • 24 Maart 2014 - 06:59

    Mignon:

    ....echt supertof!!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Montevideo

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 132655

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: