Year of the dragon in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Remi - WaarBenJij.nu Year of the dragon in Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Remi - WaarBenJij.nu

Year of the dragon in Vietnam

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

13 Januari 2012 | Vietnam, Hanoi

Ik ben al weer een week aan het reizen en enorm veel doorgemaakt/meegemaakt. Deze keer reis ik door Zuid-Oost Azie, een tocht rondom de Zuid-Chinese Zee. Mijn vliegtuig bracht mij via Kuala Lumpur naar de hoofdstad van Vietnam, Hanoi. Alles gaat goed en hier is het rond de 15c. Ik heb mij de afgelopen dagen laten verbazen over de natuurschoon en genoten van de wijze waarop mensen hier leven, hier in de oriënt. De rijstvelden, brommertjes, eetstalletjes en ga zo maar door. Ik heb o.a. geslapen in het vliegtuig, op de boot en twee maal in de trein. Ik "slaap" toch beter in niet bewegende objecten; maw ik ben nu al gebroken. Mede omdat je vaak ook nog heel vroeg in de ochtend aankomt.

Mijn eerste rit met een busje ging naar Halong Bay (Unesco), niet heel ver van de hoofdstad. Een karstgebegte net als in Zuid-China maar dan in de azuurblauwe zee! Ik heb twee dagen met een houten authentieke Vietnamese zeilboot door dit gebied gevaren. Mijn crew maakte verse visschotels voor lunch en diner en het was eigenlijk gewoon luxe. Door drijvende dorpen, in grotten en langs bijzondere rotsformaties. We made anker in een baai tussen de rotsen. Ik had een mooie kamer op de boot met balkon, veel vodka en badkamer; alles was goed geregeld. A story of a lifetime! De vodka had ik zelf meegenomen overigens.

Ik was nog niet terug in Hanoi van de reis naar Halong Bay en heb toen gelijk de nachttrein genomen van Hanoi naar de grens met China en vervolgens een busje genomen naar Sapa. Een werkelijk prachtig gebied in de bergen tussen de rijstvelden. Maar erg toeristisch. Koud in de bergen en mist in de hoger gelegen delen. Ik had gelukkig een openhaard op de kamer. Ik heb onder andere een hike gemaakt door het gecultiveerde berglandschap met rijstvelden en door dorpjes van etnische minderheden met inwoners in prachtig gekleurde kleding. Fantastische exercitie!

Hanoi is door zijn turbulente verleden een stad van contrasten. Dat manifisteert zich in de architectuur die een mengelmoes is van traditionele Vietnamese bouwkunst en tal van koloniale gebouwen (Franse kolonie). Hier ben ik nu, hier heb ik gewandeld, door de wijken van een stad, een stad die mijn zintuigen op scherp zet. Het oude centrum lijkt wel een decor. Ik weet niet welke film ze hier aan het opnemen zijn maar er zijn duizenden figuranten en brommers die meespelen. Geen plekje asfalt en stoep onbenut en een complete chaos natuurlijk. Morgen wandel ik nog door Hanoi en ik heb besloten het rustiger aan te doen. Ik ben veel te snel, in de jetlag door gaan reizen, ziek van de malariapillen geweest, weinig geslapen en veel indrukken, een combinatie. Ik ga niet met de sleeperbus naar de hoofdstad van Laos, Vientiane (24uur), maar heb zojuist een vlucht(je) geboekt naar de hoofdstad (voor overmorgen). Dat scheelt 23uur niet comfortabel reizen. Ik wil vanuit die stad naar het zuiden reizen door Laos (off the beaten track) en weer uitkomen in Centraal Vietnam.

Ik plaats nog wat foto`s.
(Gewoon F5 blijven drukken mam)
See you in Laos!
yours, Remi.

  • 13 Januari 2012 - 08:55

    Mignon:

    Wow, Remi, echt weer fantastisch!!! :-), mooie reis om het jaar weer te beginnen en de foto's komen aan deze kant van de globe als zeer inspirerend binnen! Enjoy, dikke groet, Mignon

  • 13 Januari 2012 - 09:19

    Pieter:

    Ik herbeleef het allemaal weer...leuk. Veel plezier man!

  • 13 Januari 2012 - 10:01

    Wim En Joke:

    Wat een mooie dingen zie je weer. Die natuurschooon plaatjes geweldig maar die drukte in die stad ik zou helemaal gek worden (de leeftijd natuurlijk ha ha ha) Ligt er nu sneeuw of is het bevroren ochtend dauw. Nu Remi doe voorzichtig en neem een beetje rust he. Groetjes van Oom Wim en Tante Joke.

  • 13 Januari 2012 - 10:15

    Ada:

    Hoi Remi,
    Wat een prachtige foto's van Halong Bay! Ik ben wel een beetje jaloers hoor......
    Veel plezier nog!
    Ada

  • 13 Januari 2012 - 10:28

    Pa En Ma:

    Allemachtig wat een afwisseling van fotos. Ze hebben daar vast geen Eneco! Hahaha.
    Wat een mensen en ik zal pa al heeeel wat keren kwijt zijn geraakt.pf. Doe maar
    inderdaad wat gas terug anders wordt het er niet relaxer van en je gaat toch voor
    je plezier?????? Dat zonnetje en 20gr niet verkeerd toch! Doe vz en kalm aan dus.
    Dikke kus van ons. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag

  • 13 Januari 2012 - 10:50

    Diebrichje:

    Ha Reem, wist niet dat je weer op reis was. Wat een interessante bestemming. Prachtigo foto's. Geweldig dat je dit allemaal meemaakt. Zo bijzonder! ERVAAR, LEEF, GENIET!

  • 13 Januari 2012 - 12:09

    Theo:

    Maar hoe functioneert het toezicht op de corporaties daar?

  • 13 Januari 2012 - 20:19

    Marcella:

    He Remi,

    Klinkt weer erg interessant allemaal!
    Reizen was werken toch :) dus je bent weer hard aan de bak!
    Mooi foto's, zeker het bezoeken waard! Wie weet in de toekomst ;)
    Veel plezier verder!

    Groetjes Marcella

  • 13 Januari 2012 - 20:52

    Ria:

    Hi Remi,

    Wat een prachtige foto's en wat schrijf je toch leuk.
    Lijkt me geweldig zo'n reis.
    Geniet ervan, goed dat je wat gas terug genomen hebt, je hebt nog 3 weken te gaan toch?

    Lieve groet,
    Ria

  • 13 Januari 2012 - 22:18

    Vief En Anna-Nyira:

    Wat een prachtige foto's. Beter dan een john de Mol productie!
    kus van ons

  • 14 Januari 2012 - 10:56

    Frans En Mique:

    Vietnamese Energie Maatschappij ? Ja,doen !
    Door jou reis denken wij nog aan de verschrikkelijke oorlog die daar heeft gewoed,vreselijke bombardementen,waarbij heel veel mensen het leven hebben gelaten.Mooie foto die typisch zijn voor de hele regio,de brommers,de zon beschermende rieten hoedjes,de markten en de rustgevende rijstvelden.Goede reis verder en houdt ons op de hoogte door je volgende verslag.
    groetjes Mique en Frans.

  • 16 Januari 2012 - 08:09

    Berna:

    He Remi, 't is maar goed dat al onze reacties niet via een van die draadjes hoeven :-)
    Als vanouds zullen we maar zeggen. Houd je nog wat energie over!?
    Geniet ze.

  • 17 Januari 2012 - 05:01

    Aldo:

    remi,
    van iran naar laos ik ook !!!
    leuk om elkaar effe te zien in vientiane
    mail me...
    gr aldo

  • 18 Januari 2012 - 20:12

    Wendy:

    Hee Remi,

    Sjonge....waar ben je nu weer terecht gekomen?
    Wel verschrikkelijk indrukwekkend ;-)
    Hou je je eigen wel een beetje rustig voor zover dat lukt,dan kan je er een beetje van genieten!!
    Enne....bedankt nog voor je felicitatie's voor Juliet dr verjaardag,tis grotendeels langs haar heen gegaan,maar zo nu en dan genoot ze zeker wel van alle aandacht! We zouden je graag wat beelden (foto's) laten zien,maar dat moet dan maar gauw een x als je weer heelhuids terug bent!
    Geniet er nog lekker van,en hou ons op de hoogte!
    Dikke kus Tinus,Wendy,Kim & Juliet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 133040

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: