Hi from Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Remi - WaarBenJij.nu Hi from Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Remi - WaarBenJij.nu

Hi from Hong Kong

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

02 Oktober 2007 | Hong Kong, Hong Kong

In NZ hebben we 3775km. gereden. Meer dan we hadden gedacht. Daarnaast hebben we mijn verjaardag nog even gevierd en heeft Vief mot gemaakt met 15 pubers die eendjes aan het molesteren waren.

Hong Kong, het financieel-economisch centum van Zuid Oost Azie, New York City in een Chinees jasje. Singapore is een rustig dorpje in vergelijking met deze stad. Wat een chaos en drukte...echt onwaarschijnlijk. Hier kan je nog voor 0.25 eurocent een lange busrit maken en voor 0.35 eurocent een ferry of voor 2 euro een taxirit. Het is rond 30 graden maar minder klam dan in Singapore. En... zo veel Chinezen!

We hebben in de afgelopen twee dagen veel gezien van Hong Kong island en Hong Kong mainland. Maar we hebben nu vooral hoofdpijn van de enorme drukte. Zo veel gekleurde uithangborden, lichten, mensen en geluiden. Vanavond was er een laser / lichtshow over de skyline van Hong Kong. Gewoon dansende skyscrapers van licht en op de maat van de muziek.

We hebben bijv. Aberdeen haven, The Peak bezocht(met fantastisch uitzicht over HK) en een ferry genomen maar vooral veel gewandeld en genoten van alle hectiek, chaos en hoge bouwwerken.

Gr Vief en Remi

• 02 Oktober 2007 - 15:15

Paul:

Ik stop ermee. Ik doe het niet meer. Elke keer als ik jullie reisavonturen lees wil ik niet meer werken. Ik denk dat ik Hong Kong maar eens moet gaan vergelijken met New York. Veel plezier nog!

• 02 Oktober 2007 - 18:18

Diebrichje:

Hoi Reem en Vief, heel leuk om iedere keer jullie ervaringen te lezen. Mooie foto's ook zeg. Nou, kijk uit en wees voorzichtig.
    Tot ziens in Nederland. x Dieb

• 02 Oktober 2007 - 20:35

Yvan:

Never tought I was gonna say that but
    : I m getting jalous of you man .
    really nice pictures ( except the one you are on ) don't forget my cap .
    enjoy the rest of your trip and happy birthday .

• 03 Oktober 2007 - 05:34

Marcel:

Ja,ja,

aan alle mooie dingen komt (tijdelijk) een einde.
    Maar de herinneringen blijven in je (geestelijke) bagage en de toekomst biedt weer nieuwe mogelijkheden.
    Kom weer safe en sound weer terug naar Nederland.

grt, marcel

• 03 Oktober 2007 - 15:34

Frans En Mique:

Hoi viefje en Remi,
    Dit gelezen hebbend, vermoeden wij dat jullie na thuiskomst nog wel 'n weekje
    uit moeten rusten.vakantie is tegenwoordig heel anders !! ?
    doeg

• 03 Oktober 2007 - 18:29

G E O:

nix gelezen over 15 mishandelde pubers dus neem ik aan dat ze t goed maken. O en remi jij dan ook nog hartelijk gefeliciflapstaart ;D

• 04 Oktober 2007 - 11:25

Poelie:

okee vief!
    zo ken ik je weer!!opkomen voor de eendjes in andere landen...waren t toevallig niet aankomende koks, die al vast wilde oefenen om chinese eend klaar te maken...???
    waarschijnlijk zijn jullie nu al op de terugweg, geniet samen nog van de laatste dagen, en tot in nederland!
    doeg.

• 06 Oktober 2007 - 16:26

Marc, Ria & Ernest:

wij hadden vroeger een poster van hong kong in de caravan hangen, vief, weet je nog? Lijkt het er een beetje op? Wij zitten volop in het werk en we kunen ons maar moeilijk een voorstelling maken van vakantie, zeker niet zo een als jullie er van maken. Wat dat betreft is het goed dat we mee kunen lezen en kijken. Plezier nog!
    Gr Marc, Ria & Ernest