Chicago is geen Beirut - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu Chicago is geen Beirut - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu

Chicago is geen Beirut

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

04 April 2011 | Verenigde Staten, Chicago

Lief dagboek,

Vivienne heeft een maand langer zwangerschapsverlof gekocht dus voor mij nog een kans te gaan reizen. Ik heb de afgelopen tijd veel werk gehad aan het plannen van een reis van Cairo naar Beirut. Helaas zijn de omstandigheden in vooral Syrie aanleiding geweest om op het laatste moment toch te beslissen niet te gaan. Ook in de Beka-vallei zijn wat problemen en ik zou veel van de bezienswaardigheden niet kunnen zien. Daarnaast heb ik zojuist op CNN gezien dat het in zowel Amman, Cairo en Damascus onrustig is. Goede beslissing! In Congo kreeg ik tenminste militaire begeleiding. Dus ben ik afgelopen vrijdag, inmiddels voor de vijfde keer naar Amerika, naar Chicago (Illinois), gevlogen. Toen ik in het vliegtuig zat dacht ik aan de historie van deze megastad die zo mooi aan Lake Michigan ligt in de Mid-West. Al Capone maar ook de drooglegging. Shit...is dat nog steeds van kracht?!

Gisteren ben ik op de Willis Tower (voormalig Sears Tower) geweest voor de mooiste plaatjes van downtown Chicago. Deze toren is een van de hoogste torens op aarde. Ik hoop dat ze snel meer van deze megaskyscrapers gaan bouwen want alleen nog de Taipei 101 en de Petronas en ik heb de hoogste torens op aarde "beklommen' of gezien. Vanaf de Navypear in Lake Michigan kan je ook een mooi zicht hebben op de skyline alleen moet je daar wel voor in een reuzenrad. En dat durf ik dan weer niet.....hoogtevrees. Toen ben ik maar naar de andere kant van Chicago gelopen voor een zijaanzicht van de skyline. Dat durf ik dan weer wel. In het centrum staan ook veel oude skyscrapers die het beeld dat Capone hier de straten regeerde compleet maakt. Vandaag ben ik nog naar het Naturalis (Field Museum) van Chicago geweest. Daar wilde ik graag kijken ivm de dino`s. Erg indrukwekkend!

Ik ben nog niet lang in de VS maar je hoort mensen met elkaar en op de radio etc, hun afkeur van de Amerikaanse interventie in Libie uiten. Weer miljarden dollers in een oorlog ver van het continent. En dat met zoveel armoede in eigen land. Of de Europeanen dat klusje niet kunnen klaren. Nou, Nederland in ieder geval niet. Wij zijn al een helikopter kwijt.

Tussen de kraamtijd en het plannen van de reis door het Midden-Oosten en uiteindelijk Amerika, hebben we ook nog even ons huis te koop gezet:

http://www.funda.nl/koop/voorburg/appartement-47083894-goeverneurkade-45/

Graag even laten weten als jullie ons nieuwe huis tegenkomen. We zijn op zoek naar een vrijstaand huis. Het mag 200 vierkante meter zijn maar dan wel met een grote tuin. Graag nieuwbouw in een bosrijke omgeving maar niet ver van onze eigen majorcity Den Haag.

Ik plaats nog wat foto`s.
Kus aan mijn meiden!
Groetjes uit de Mid-West
Remi

  • 04 April 2011 - 06:21

    Famke:

    Hoi Remi!!

    Ziet er heel goed uit, Chicago!
    (nu weer blij, met een reactie mijnerzijds???)
    Fam

  • 04 April 2011 - 06:24

    Theo:

    Pas je wel een beetje op? Ook Chicago is een heel gevaarlijke stad.

  • 04 April 2011 - 06:57

    ...en Dat Is Maar...:

    goed ook! Klinkt allemaal heel goed, dacht dus inderdaad dat je alsnog naar het midden-oosten was vertrokken, beetje griezelig daar nu allemaal. Goeie keuze, chicago!! Enjoy, dikke groet, Mignon

  • 04 April 2011 - 07:18

    Berna:

    He Remi, na een 'interessante' documentaire van Louis Theroux op BBC gisteravond begrijp ik dat er in de states tal van lieden zijn die denken dat God die rotzooi daar in het M-O zo heeft bedoeld; laat ze het daar zelf maar uitvechten :-)
    Geniet van je belevenissen!
    Vraagrpijs van dat gewenste stulpje zeker ca. 2 ton?

  • 04 April 2011 - 07:43

    Vief+Anna-Nyira:

    zo, toch nog een hoop gezien in die korte tijd daar!
    Vind die oude skyscrapers wel heeeel gaaf (is ook de eerste keer he!)
    Geniet van het vervolg. Ben erg benieuwd, zeker nu dit deel van je reis al leuker blijkt dan ik dacht ben ik benieuwd wat je verder gaat zien en ervaren.
    Kus terug enne...het alfabet blijft lachwekkend volgens Anna-Nyira.
    (die profielfoto negeren wij trouwens, dat je het weet)

  • 04 April 2011 - 09:12

    Mario:

    "Mijn reisstatus:
    Ik ben terug over 1440 dagen"

    Heb je er bezwaar tegen als ik jouw plek op onze kamer ga onderverhuren?

    Goeie beslissing man, zie je over 1440 dagen!

  • 04 April 2011 - 09:53

    Pa En Ma:

    Nou dat ziet er weer gaaf uit! Doe maar kalm aan en geniet van al dat bijzonders! Je bent een bofkont dat dat allemaal kan. Maar ik heb wel gehoord dat jij al die ramen van de Sears Tower moet lappen om de reis te betalen!!! Nou succes haha. Trapje mee???????????? Liefs uit leidschendam.

  • 04 April 2011 - 12:00

    Ronald:

    hey there Remi, ziet er very impressive uit! Je was me zeker vergeten met mijn vraag over jouw cruise in the Caribbean ...

  • 04 April 2011 - 19:43

    Pieter:

    ...god goeie tijden in Chicago beleefd. Weet nog een hostel met een snurkende portier ergens aan de westkant van de stad. Maar ik eigenlijk zou ik je liever iets beters adviseren :)

  • 06 April 2011 - 08:30

    Mique :

    Hoi Remi,Zo zo je bent nu in Chicago en weer ontzettend veel indrukken op gedaan.Je bent zeker een boffert dat je dit allemaal kan zien. Geniet van alles wat nog in petto is. Vele groeten van Frans en Mique.

  • 06 April 2011 - 23:37

    Sjapidiejosiejo:

    Binnenkort samen met Anna_Nyira naar de Efteling, ff oefenen in t reuzenrad daar voor je volgende fotosessie in n heel ver land!!!
    Wel n relextere reis lijkt mij, dan die je gepland had, enne wat in t vat zit......
    Reem, geniet er nog van!
    doei doei

  • 08 April 2011 - 15:50

    Ria:

    Remi, wat schrijf je toch leuk en maak je mooie foto''s!
    Gister heb ik Anna-Nyiralife gezien, vind ik haar nog liever danop jouw foto!
    Geniet van je reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Chicago

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 132729

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: