Kerst in Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Remi - WaarBenJij.nu Kerst in Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Remi - WaarBenJij.nu

Kerst in Rabat

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

25 December 2008 | Marokko, Rabat

Ik ben 10 dagen met de trein door Marokko aan het reizenen dan ben ik precies voor oud en nieuw thuis. Vief is thuis dus reis ik alleen, zij heeft geen vakantie meer :( Best bizar in je eentje door een Arabisch land reizen. Ik ben op Casablanca gevlogen en heb later de trein naar Marrakesh genomen. Nu zit ik een paar dagan in Rabat en de komende dagen reis ik door naar Meknes en Fes. Ik ben dus de Imperial cities / Unesco aan het bekijken; de steden van de oude Saadien Sultans in de medina's en Kasbah's.

De Marokkanen nemen het niet zo nauw met de regels die toch duidelijk gemaakt worden mbv borden. Iedereen gaat gewoon lekker zijn gang; kan erg bevrijdend werken voor een Nederlander. Als je oversteekt kan je het best draaien om je as want van alle kanten komen voertuigen. Ik begrijp nog steeds niet of ze nu links of rechts rijden ;) Het is hier overigens niet zo dat je aan de beurt bent wanneer je vooraan staat, want dan sta je lang te wachten. Gelukkig spreken ze Frans want mijn Arabisch is een beetje stroef.

Marrakesh is als het sprookje 1001 nacht met een Afrikaans en Arabische traditie. Het plein Djeema el-Fna (Unesco) is werkelijk bijzonder; zeg maar Times Square maar dan net iets anders en gezellig :) Ik wilde daar thee drinken op een wereldberoemd balkon met uitzicht op het plein maar ik wist niet zeker of ik op het juiste adres was. Toen ik het balkon opliep zag ik op bijna elke tafel de Lonely Planet liggen; ahhh ik zat goed en helaas......vol!

Toen ik gisteravond in Rabat (hoofdstad) thee zat te drinken werd er gedemonstreerd voor het parlement en het werd steeds erger. Ineens rende er 100 man over het terras met de ME erachteraan; toen werd het mij echt te gortig. Ik wilde naar het hotel maar dat ging niet zo makkelijk want er was totale chaos en de jongens wilde een enorme rotonde en avenue bezetten maar daar stak de ME een stokje voor; zeg maar in hun nek. Er werd een paar uur zwaar gevochten in Rabat; zo vieren de Arabieren kerstavond.

Buiten de toeristische plekken zijn de Marokkanen best aardig. Ze vinden het wel leuk wanneer ik een kijkje kom nemen waar ze normaal geen blanken zien.

Ik voeg wat foto's toe van mooie paleizen etc.
Groet uit NW Afrika,
Remi




  • 26 December 2008 - 12:02

    Geegy:

    wat leuk met kerst in marokko,geweldig!
    nog veel reisplezier gewenst.

    kusje geegy

  • 26 December 2008 - 12:41

    Vief:

    Leuk he dat je nu toch kwartiermaker bent geworden! (had je er maar geen mooie foto's bij moeten plaatsen)
    zoen

  • 02 Januari 2009 - 20:13

    Ron:

    ha remi. dik hoor aleen op pad. stoer. ogen tekort zeker in de trein. ps een maat v mij heeft ooit in maroc op karper gevist! mocht je een meer zien maak graag een foto voor mij. heb je gelijk wat kutmarokkaantjes meegenomen naar maroc. (enkelereis!!) whaaa. he doe voorzichtig en geniet van je avontuur!! tot 31e. ron.

  • 02 Januari 2009 - 20:14

    Frans En Mique:

    Hallo Remi,we hebben je foto's en reisverslag gelezen,bedankt,verder 'ngoede reis,behouden thuiskomst en tot in het nieuwe jaar. daaaag.

  • 03 Januari 2009 - 17:12

    Marc:

    echt mooi man.... laat mij een keer mee op zo'n reis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 132729

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: