Vingers weg! Het nieuwe credo. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Remi - WaarBenJij.nu Vingers weg! Het nieuwe credo. - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Remi - WaarBenJij.nu

Vingers weg! Het nieuwe credo.

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

21 September 2007 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Vief en ik lachen ons een ongeluk om die reacties. Erg leuk.

De route op het Zuidereiland verloopt veel rustiger en we hebben veel meer de tijd alles rustig te bekijken. We gaan vaak vroeg naar bed en vroeg op zodat we enorm tot rust komen. Het is nl. vroeg donker en koud wanneer de zon onder gaat.

Sinds we op het Zuidereiland zijn (6dgn)hebben we prachtig weer met een helder blauwe lucht. Overdag rond 20C. maar `s nachts rond de 4C. We hebben reeds meer zon gezien dan de hele zomer in Nederland. We hebben erg veel geluk!

We krijgen steeds meer handigheid mbt de campervan. We hebben hier op het Zuidereiland alleen maar wildgekampeerd gezien het hier veel rustiger en vriendelijker is dan het Noordereiland. We hebben nu kennis omtrent de procedures van het `laden en lossen` van water / elec. / toilletcasette etc. (depots)zonder gebruik te maken van camperplaatsen. De plekken waar we de camper neerzetten hebben het uitzicht wat de duurste hotels niet kunnen bieden. Dat is pas wakker worden; met zeehonden als buren of uitzicht over de Pacific / bergen. Dat bieden de camperplaatsen niet. Toch is het best spannend zo alleen en in de donkere nacht. De sterrenhemel is fantastisch en je ziet ook een boog van melkwegen. Nu de maan voller wordt, zie je meer vd omgeving (bijv. je eigen schaduw) maar minder sterren. Dit geeft rust.

We hebben de Queen Charlotte drive gereden, en langs de pacific op weg naar Kaikoura. Een aantal dagen later van `coast to coast` van sunrise to sunset; best verwarrend. Onderweg overal zeehonden en ook dolfijen gezien vanaf de boot en vanaf land. Daarnaast ver op zee drie walvissen (pot) mogen bewonderen. We komen in nationale parken waar we de mooiste wandelingen maken en waar je als mens te gast bent in het rijk vd dieren. Zo`n verscheidenheid in landschappen; van (ruige)kusten naar (besneeuwde)bergketens en subtropische wouden met limestone bergen. Afgelopen dagen Arthur`s Pass en Paparoa (pancake rocks) mogen beleven.

De remschijven moesten vervangen worden en de van stond een nacht op blokken zodoende gecampeerd op het terrein vd garage. Beetje raar...maar ja.
Vanaf het moment dat mijn duim tussen de zware camperdeur zat is het elke keer wanneer een deur vd camper dicht gaat; Vingers weg! Groen....zag ik van misselijkheid en blauw....ziet mijn nagel en duim. Gelukkig niet gebroken.

Groetjes Remi & Vief
NB Een kleine selectie foto`s zijn bij dit bericht geplaatst!

• 21 September 2007 - 06:21

Henny:

Fijn, wat een romantiek.
    Mooie fotos, maar ik zie er toch graag meer van Vief

• 21 September 2007 - 06:51

Paul:

wow, dat ziet er gaaf uit! Doorgaans zeg je "vingers weg" tegen kinderen van een jaar of 5.... ;)

• 24 September 2007 - 05:43

Marcel:

allemaal heel herkenbaar.
    Voor mij al weer meer dan 10 jaar geleden dat ik Nieuw Zeeland bezocht.
    Ik krijg weer zin.
    je hebt de plaatjes toch niet gekopieerd van een andere website ?
    ik wil wel bewijs zien dat Vief en jij erbij waren.

marcel

• 25 September 2007 - 11:39

Frans En Mique:

Zolang het bij 'n duim blijft valt het gelukkig nog wel mee.Zorg dat de rest van je lichaam buiten schot blijft.
    Verwilderen jullie niet te veel bij het wildkamperen ? Mooie foto's !
    groetjes Mique en Frans