Halloween in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu Halloween in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Remi - WaarBenJij.nu

Halloween in San Francisco

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

29 Oktober 2007 | Verenigde Staten, San Francisco

Fresno (niet San Francisco) heeft niets te bieden en is erg depressief. Je kan ook daar nergens rustig zitten / lopen of "mensen" stellen vervelende vragen. Het weer was best te doen (30C). Ik wilde Fresno gebruiken als basis voor tours naar Yosemite & Sequoia NP. Ik ben een dag bezig geweest dit te regelen maar er werd niets aangeboden. Uiteindelijk heb ik de Amtrak naar Merced (richting SF) genomen en vanaf daar ben ik met de bus helemaal naar hartje Yosemite gebracht. Eindelijk weer mooie landscapes dus maar gelijk drie nachten geboekt in het NP.

Ik kon alleen nog slapen in een verwarmde tent in Camp Curry. Een tent van 4 bij 5m. met een houten vloer, deur en geraamte en een bed. Ik waande mij in een goudzoekerskamp uit lang vervlogen tijden. Ik had het gelijk enorm naar mijn zin. Er waren tal van voorzorgsmaatregelen mbt beren wat ik op dat moment nogal overdreven vond. Yosemite ligt in een enorme oude gletsjervallei omgeven door tal van prachtige rotsformaties. De tweede dag ben ik naar een formatie gelopen en ruste daar even uit. Draai ik mij om; loopt er gvd gewoon een beer van 175kg. recht op me af! Nog geen 25m. bij me vandaan. Een steek ging door mij heen en ik stond op. We keken elkaar aan en wat deed ik, ik maakte gewoon een foto? Hij wende af en mijn knien kregen tijd te knikken. De foto is overigens een "beetje" bewogen (nergens upload faciliteiten te vinden). Tijdens een andere hike kwam ik er nog 1 tegen. Das toch best eng zo alleen in het woud; bij elke eekhoorn schik je enorm. Ze eten je niet op maar komen wel achter het voedsel aan dat je bij je hebt.
Ook snachts hoorde ik een keer een vrouw (die naar het toilet liep) gillen. Er was een beer in Camp Curry! Je schikt je een ongeluk. Rangers met grote lampen over het terrein die vuurpijlen afstaken, scheeuwden etc. om de beer weg te jagen. Niemand durfte zijn tent uit en toen gingen ook kinderen huilen enzo. Ik maakte onderdeel uit van een soort collectieve spanning.

Terug in Merced heb ik gelijk de Amtrak genomen naar San Francisco. Ik heb de treinreis gefilmd en de dvd is te koop voor Eur. 68.14!

San Francisco is schoon, mooi, beleefd, vriendelijk en ik heb het het erg naar mijn zin. Gisteren van `bridge to bridge` gelopen (Baybridge naar Goldengate) heerlijk in de zon (22C). Toch wel een stuk kouder hier.... hoor! Vandaag is het mistig en nog kouder dat ik er verkouden van ben geworden. In de laatste week heb ik de leukste dingen gedaan en het erg naar mijn zin gehad. Vanaf San Francisco vlieg ik naar huis.

Groetjes Remi

  • 29 Oktober 2007 - 22:11

    R:

    Ha Remi, goed van je die foto. In de DVD van de treinreis heb ik wel interesse!
    Hou je haaks!

  • 30 Oktober 2007 - 06:59

    Marcel:

    eind goed al goed.

    Nederland mist je.

    grt, marcel

  • 30 Oktober 2007 - 07:35

    Geegy:


    hartelijk dank,remie
    wat een verhaal,vooral van die beer,je maakt wel veel enge dingen,maar ook leuke en onvergetelijke.
    als je weer voet op nederlandse bodem zet,zul je je pas realiseren,denk ik,wat je allemaal is overkomen.
    lieve remie,
    veel liefs van mij en een goede reis terug,tot spoedig ziens.

  • 30 Oktober 2007 - 14:11

    Frans En Mique:

    Bere goed zo'n remi dinner toch. groetjes Mique en Frans en goede thuisreis.

  • 30 Oktober 2007 - 17:33

    Poelie:

    Ha Remi

    Heb ooit een film gezien van een man die een hap van een beer uit zijn hoofd had gekregen....hoopte echt niet dat dat jou ook was overkomen!Die film kom ik wel eens eenkeertje met familie korting bij jou en Vief kijken :.)
    Goeie terug reis en geniet nof de laatste dagen
    liefs poelie

  • 30 Oktober 2007 - 20:38

    Nanda En Taco:

    Hi Reem,

    Wat een gek ben jij ook om in zulke 'parkjes' in je 1-tje rond te lopen!!! Tak is daar ook geweest, vond het ook errug mooi daar, maar zat veilig in zijn auto, de held!
    Wat betreft je dvd, je moet wel erg krap bij kas zitten om je reis te financieren niet? Is er een deal mogelijk??
    Wij de film kijken en jij onze indonesie foto's????
    Goeie reis terug!
    En zoals pa altijd zegt; "nl is ook mooi.." dusssss!!
    Liefs Nanda en Taco

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Francisco

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 132660

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: