Safari in Kruger - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Remi - WaarBenJij.nu Safari in Kruger - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Remi - WaarBenJij.nu

Safari in Kruger

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

26 September 2008 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Uhhh...heb ik een paar berichten geleden niet gevraagd of Mbeki thuis kon blijven? Ik weet niet wie, maar iemand heeft dit erg letterlijk genomen. Een paar dagen geleden is hij afgezet. Omdat ook een aantal ministers zijn afgetreden gaat in de kranten in ZA de discussie over de haalbaarheid vh WK voetbal in 2010.

We hebben onderweg nog een agent moeten omkopen die een bizar hoge boete wilde geven voor het negeren van een (mobiel)stopbord. Ik had sterk de indruk dat dit bord op de weg werd gereden nadat ik had moeten stoppen. Maar ja, we weten inmiddels hoe dat gaat. Je stopt wat geld in je rijbewijs (5% vh boetebedrag in dit geval), de agent lacht vriendelijk en wenst ons een prettige vakantie.

We zijn vier dagen in Kruger geweest waar we 4x met safari zijn geweest. Het is hier voorjaar dus de dieren hebben kleintjes. Ik had een rondavel aan de rand vd lodge midden in Kruger gereserveerd waar je uitkeek over de savanne. `S nachts hoorde je kreten en brullen vanuit de savanne; te gek bij kaarslicht en onder het genot van een wijntje.
`S morgens om 05:15 stonden we klaar voor een safari. We reden met een jeep het bushveld in waarna we te voet verder gingen. Twee gewapende rangers gingen natuurlijk mee. Te voet ervaren de dieren je totaal anders dan in een jeep / auto. Lopend vorm je een gevaar en kan je zelfs een zebra niet benaderen. We zagen een witte neushoorn die ons niet zag of rook (windrichting), maar ons wel hoorde. Hij ging tekeer en daar sta je dan; oog in oog met een enorme neushoorn in het bushveld. De rangers enorm alert en gaven verschillende instructies; hij mocht ons in geen geval ruiken!!! Soms valt een dier aan en dan moet de ranger hem neerschieten. Tijdens een sunset jeepsafari stak er een kudde olifanten over. Het was inmiddels donker en de jeep had spotlights. De matriarch vertrouwde het niet en ging enorm tekeer en trompetterde. Hierop gingen de tantes direct in een circelformatie waarbinnen de kleintjes hun toevlucht namen. Een schouwspel om nooit te vergeten; de adrenaline gaat echt door je bloed. Alles op een kleine afstand want in een auto ben je minder gevaarlijk. De geur van mensen is dodelijk dus lopend vallen ze sneller aan. En lopend stonden we oog in oog met 300 buffels. We veranderden direct van koers; ze keken ons allemaal aan. Geen woorden die beschrijven wat er door ons heen ging. De ranger zei nog..... 30 kogels en 300 buffels....dat wordt wegwezen!

Via de Blyde Canyon (2 nachten) zijn we naar Johannesburg gereden waar we vanavond de auto inleveren en terug naar huis vliegen. Dat laat ons vandaag nog wat tijd voor een rondje Johannesburg.

We hebben weer ons best gedaan de weblog compleet te maken. We hopen dat het leuk was! Het is een herinnering voor ons waar we later nog vaak naar kijken en door moeten lachen. Bedankt voor de leuke reacties!

We plaatsen nog wat foto`s na het plaatsen van dit bericht.

Einde weblog.

• 26 September 2008 - 08:23

Paul:

het ziet er geweldig uit en jullie avonturen lezen weg als een spannend jongensboek

• 26 September 2008 - 09:15

Geegy:

spannender kan niet, geweldig.
    is vivi de angsten te boven gekomen?
    remi,even een nieuwtje, segher heeft een hoby-cat 16,ligt op de vlietlanden.
    hij is helemaal in zijn element.
    remie en vief, goede reis naar het vertrouwde nederland,ha ha!
    hoop jullie beiden snel te zien.
    liefs geegy

• 26 September 2008 - 16:54

Mique En Frans:

Wel erg hectische als je het leest.Nog drie dagen en dan ben jij jarig Remy,jullie zitten nu in het vliegtuig,gelukkig maar.Tot Zondag,daaag.

• 06 Oktober 2008 - 19:26

Yvan :

Are you ever coming back to holland ???