Due south, van Porto naar Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Remi - WaarBenJij.nu Due south, van Porto naar Faro - Reisverslag uit Faro, Portugal van Remi - WaarBenJij.nu

Due south, van Porto naar Faro

Door: Remi

Blijf op de hoogte en volg Remi

18 Februari 2011 | Portugal, Faro

Voor degene die het nog niet weten, op 1/1/11 is onze dochter Anna-Nyira geboren en ze is gezond. Deze vader is een reisje door Portugal aan het maken om te kunnen beoordelen of ik zonder haar aanwezigheid kan zijn. Dus ben ik afgelopen maandag naar Porto gevlogen en per trein via Lissabon naar Faro gereisd. Het gaat mij hier allemaal te makkelijk dat reizen. Ik mis iets.... uitdaging? Tussen de activiteiten door verveel ik me soms een beetje ;)

De binnenstad van Porto (Unesco) en Sintra (Unesco) buiten Lissabon, Lissabon en Faro stonden op het programma. Tijdens mijn verblijf in Portugal is mij opgevallen dat dit land bijna Islamvrij is. Ik heb geen moslim/moslima of moskee gezien. Ik vind het wat dat betreft eenzijdig en een beetje saai maar de PVV-stemmers kan ik aanraden een ticket te kopen bij Ryanair. Is lekker goedkoop. Oh ja...het liefst single. Het is mij ook opgevallen dat het best rustig is in de grote steden. Van 'rushour' of 'trafficjams' is geen sprake. Ook in het OV is het rustig. Ik begrijp nu wel waarom Nederland de rekening kan betalen. Wat ik heel mooi vind zijn de zwart-witte tegeltjes die in allerlei patronen in de steden liggen. Ik heb daar lang naar zitten kijken en het ene plein is nog mooier dan het andere.

Ik zit inmiddels in de Algarve en het is erg lekker weer. De afgelopen week was er namelijk sprake van hagel, donder, bliksem, hoosbuien en veel wind. In Faro zou je zo langer kunnen blijven. Dat zou geen straf zijn maar naar huis gaan natuurlijk ook niet. Vandaag heb ik een duur jacht gehuurd (zie foto) om te varen door een natuurgebied, tal van lacunes etc. tot aan de Zuid-Atlantische oceaan. Morgen wil ik nog naar een antieke Romeinse stad iets buiten Faro en dan moet ik precies op tijd kunnen zijn voor mijn vlucht van Faro naar Nederland.

Ik plaats wat mooie foto`s van mijn reisje. Blijf online!

Groetjes uit de Algarve

  • 18 Februari 2011 - 16:53

    Remi :

    gvd al mijn andere foto\s van alle reisjes zijn weg gvd.

  • 18 Februari 2011 - 18:28

    Pa En Ma:

    Zo weer terug zie ik! GVD zoon dat heb ik je toch niet geleerd! Maar balen is t wel! Enne mooi jacht hahaha.

  • 18 Februari 2011 - 18:47

    Vief:

    ehhhh.....de laatste opmerking over de foto's blijven het meest hangen! Wat een teleurstelling, ik baal met je mee en hoop dat het nog te fixen valt!
    Benieuwd naar de foto's uit het natuurgebied.
    Geniet in de ochtend nog even en tot morgenavond.
    kus

  • 18 Februari 2011 - 18:50

    Theo:

    Zorg dat je je vlucht niet mist, want het ligt al aardig te stapelen op je burootje.

  • 18 Februari 2011 - 20:25

    Ria:

    Hi Remi,

    En dat mis ik,mis je je docher nu?
    Ech heerlijk zeg, zo'n weekje Portugal. Heb je het al getwitterd naar de PVV?

    Geniet nog even!

  • 18 Februari 2011 - 23:24

    Ernest:

    Zozo,

    Meneer is weer op pad ! Het valt inderdaad op dat er geen mens te bekennen valt op die foto's : zeggen dat er geen moslims zijn(logisch zonder mensen) is dan nogal een rare populistische vorm van journalistiek. Toch hou ik van je.

    Geniet en pas op voor de Spaans/Portugese Griep.

    PS: @Ria Twitter is iets van vier generaties vóór jou, beetje dimmen hè.

    Kusjes uit Leiden

  • 19 Februari 2011 - 00:08

    Mignon:

    Potverdorie!!! Nou, hiermee maak je wel enigszins jaloers....ik vind portugal geweldig, maar moet toegeven dat het nogal een saaie toestand kan zijn, wat ook ooit eens een Portugese scharrel toegaf dat dat een van de redenen was waarom hij Portugal had verlaten....SAAI! Maar hey hier is het koud en daar waarschijnlijk heerlijk warm...geniet! Dikke groet, Mignon p.s. poelie is terug dus kom snel een keer met haar weer een keer Anna bewonderen...

  • 19 Februari 2011 - 09:34

    Henk Jan:

    jee een dochter! proficiat jullie twee!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Faro

Alle reizen

Alle reizen

Recente Reisverslagen:

06 Januari 2017

Nighttrain to Georgia

25 December 2016

kerst in Bakoe

25 Augustus 2016

De grondeekhoorn en de beluga

18 Augustus 2016

Oost Canada overschat

05 Augustus 2016

IJsland onderschat
Remi

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 674
Totaal aantal bezoekers 132657

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 December 2020

Alle reizen

Landen bezocht: